Direktlänk till inlägg 10 maj 2010

Det var en gång...

Av Matilda - 10 maj 2010 16:07

 

Flickan hade släckt lampan för tjugo minuter sedan, hon låg fortfarande och stirrade ut i mörkret, klarvaken.


Hon tänkte på bilar, kläder, matte och allt annat oviktigt och viktigt i världen. Tillslut gav hon upp. Med en ljudlig suck slängde hon sina pyjamas klädda ben över sängkanten. Hon tog täcket under armen och två kuddar i sin högra hand.

Flickan slängde ned täcket och kuddarna i soffan, hon slängde de stora soffkuddarna på golvet med lite väl mycket kraft och gick fram till tv:en. Hon tröck på alla knappar, matade in en dvd, Gilmore Girls, för femhundrasjuttioelfte gången.

Tillsist tog flickan båda tv dosorna i handen och lade sig ned i soffan, omringade av täcken och kuddar.


Till fyra avsnitt av Gilmore Girls under vilka de drack mängder med kaffe och fasade "friday night dinner"  vred och vände sig flickan i soffan, snurrade in sig i täcket och ramlade tillslut ur den.


FAN...


Flickan med de struliga håret och de trötta ögonen suckade återigen djupt där hon satt på det kalla trägolvet och läste eftertexter på hebreiska. Varför var det så fruktansvärt svårt att sova?!

Flickan ställde frågan och flickan visste svaret på frågan, hon var nervös.


Hon drog handen genom håret, kanske borde hon klippa sig snart? Hon tröck på playknappen och kravlade sig upp i soffan igen till den bekanta melodin av Where you lead, I will follow.


Flickan vaknade lika trött som hon varit när hon gått och lagt sig. Hon vände sig om och tittade på klockan, halv sex. Alldeles för tidigt. Hon vände på sig för tusende gången den natten men somnade inte om nu heller. Istället gick hon upp och klädde trött på sig, gjorde teorifrågorna några sista gånger och åkte tillslut in till stan.


Dags att ta körkort....


XO
Matilda

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Matilda - 13 augusti 2010 13:12

    Det var ett tag sedan jag skrev kan man lugnt säga. Jag tittade igenom min egen blogg och såg att sist jag skrev var när jag läst The short second life of bretanner men nu sitter jag här igen, 15 böcker senare och skriver igen, ...

Av Matilda - 7 juni 2010 17:57


  I lördags bestämde jag och min mamma att det var dags för en riktig shopping tur, jag tror det var längesedan jag shoppade så mycket... Förutom de perfekta sandalerna hittade jag dessutom Stephanie Meyers nya bok The short second life of Bree Ta...

Av Matilda - 1 juni 2010 20:27

Enorma steg just nu i livet, (trumvirvel).   Matilda Andersson har skaffat spotify.   Spännande eller hur? Jag trivs ganska bra med det, har gjort lite coola spellistor och känner att jag har koll på läget.   För övrigt är det nuförtiden ...

Av Matilda - 31 maj 2010 20:59

  Jag vet att jag under flera års tid varit väldigt emot Jane Austin och hennes böcker men kanske håller jag på att bli gammal eller bara börja se världen på ett litet annat sett men plötsligt har jag börjat se det vackra i hennes ...

Av Matilda - 29 maj 2010 17:40

Jag skrev och skrev till jag inte orkade skriva ett ord till och mitt huvud kändes tungt som bly och jag aldrig mer ville höra namnet Jane Austin igen. Ändå kändes det som om en enorm vikt lyfts från mina axlar.   Jag var klar med skolan för den ...

Ovido - Quiz & Flashcards