Alla inlägg under juni 2010

Av Matilda - 7 juni 2010 17:57

 

I lördags bestämde jag och min mamma att det var dags för en riktig shopping tur, jag tror det var längesedan jag shoppade så mycket... Förutom de perfekta sandalerna hittade jag dessutom Stephanie Meyers nya bok The short second life of Bree Tanner.


Vilken äkta Stephanie Meyer bok det var! Återigen tog "bara en sida till..." syndromet över. Hur kan man vara så duktig på att skriva sånna böcker? Jag tror jag läst alla hennes böcker och mycket kritik kan man ge dem men man måste ju också säga att hon är väldigt duktig på att få sina läsare nyfikna, man måste veta hur det slutar!


Just den här boken om Bree tyckte jag faktiskt om. Det är en lättläst novell som inte bör tas på för stor allvar. Ibland kan det vara värt varenda krona att bara få läsa något utan att behöva tänka särskilt mycket på det.


Detta är alltså historien om den nyblivna vampyren Bree som gör ett kort uppträdande i slagsmål scenen i Eclips (hon är vampyren Carlisle försöker rädda men Volturi dödar ändå...).


Är det inte uppfriskande att läsa en bok man redan vet slutet på?


XO
Matilda

Av Matilda - 1 juni 2010 20:27

Enorma steg just nu i livet, (trumvirvel).


Matilda Andersson har skaffat spotify.


Spännande eller hur? Jag trivs ganska bra med det, har gjort lite coola spellistor och känner att jag har koll på läget.


För övrigt är det nuförtiden sommar på riktigt och jag har i princip inga lektioner längre vilket betyder att jag kan ligga på terassen och sola hela dagarna när jag inte äter glass eller kör bil det vill säga.


XO


Matilda

Ovido - Quiz & Flashcards