Alla inlägg den 31 januari 2010

Av Matilda - 31 januari 2010 23:26

  

Är det bara jag eller är det väldigt svårt att somna? Det verkar alltid så lätt i alla filmer och böcker, är det jag som har sovproblem eller får de hela saken att verka enklare än den är? Själv gör jag ofta samma sak (inte alltid men ganska ofta...)


Jag känner mig ganska trött och bestämmer mig för att gå och lägga mig, ett under av logik, jag vet... Så jag börjar hela proceduren, borsta tänder, tvätta bort smink, klinka lite på pianot läsa lite. Så tillslut är det dags att sova. Släcka lampan lägga sig tillrätta och...


Klarvaken.


Inte alls trött längre, nej, inte det minsta. Jaha, vad gör jag nu då? Så jag plockar upp minbok och säger till mig själv att jag ska läsa ett kapitel, fast min bok är väldigt bra så det blir fem kapittel och fortfarande;


Klarvaken.


Och nu? Plötsligt inser jag att jag är jättehungrig, typ, jag har inte ätit på en vecka och överväger seriöst att råna sushi restaurangen hunrig. Alltså måste jag gå upp och göra mat, inte blir man tröttare av det kan jag säga så tillslut hamnar jag i soffan framför någon serie jag har sett tusen gånget till exempel Gilmore Girls.


Klarvaken.


Sen börjar jag tänka och bloggar och det är ungefär där jag är nu...

Jag har också kommit fam till att jag dfinitivt föredrar superman krafter framför vampyrer men ingen av dem slår Syler. Jag måste köpa x man serietidningar nästa gång jag ska till huvudstaden så att jag kan ha på mig en sån där cool wolverin tröj utan att käna mig falsk och det är helt omöjligt att avgöra hur gammal Kirk är...


God natt

Matilda 

Ovido - Quiz & Flashcards